Zelfportretten van vissermannen op Twitter

Wereldwijd de kloof tussen visser en consument te verkleinen, om de sector bij elkaar te brengen en om te verbroederen door te laten zien waar je trots op bent: je bedrijf, je sector en je manier van leven. Dat is de gedachte achter @vis_selfie.

Vis_selfie is een initiatief uit de sector waarbij vissers wereldwijd zelfportretten uit de visserij via Twitter en Facebook kunnen communiceren. ‘Zelfportretten van boeren zijn een succes op Twitter en nu kunnen vissers ook laten zien hoe trots ze zijn op hun vak. Een Iers tijdschrift organiseerde vorig jaar een wedstrijd waarbij de mooiste ‘selfies’ van  boeren werden verkozen, zogenaamde felfies (combinatie van farm en selfie).

‘Het is een kans om als visserijsector positief in beeld te komen in plaats van altijd maar met een politieke boodschap de consumenten te wijzen op problemen waar de sector mee te maken krijgt’, vinden de initiatiefnemers.  ‘En je kunt laten zien dat je geen milieucrimineel bent die de zeeën leegvist, maar een natuurmens die leeft op en van zee en hard werkt voor zijn dagelijks brood én ervoor zorgt dat de steeds maar groeiende wereld bevolking te eten krijgt.’

Meer weten over de vissector?
Ga naar de website van het Nederlands Visbureau ›